Mitt svar till inlägget: 11-åring tog sitt liv, orkade inte mer.

Hemskt. Hemskt. Hemskt.
Tänk. 11 år? 11år?! Jag är snart 14 och jag har inte levt färdigt än. Jag har som man säger hela livet framför mig. Är man 11 år har man mycket av livet kvar.

Jag blir så förbannad på skolans sätt att agera och hantera mobbningen som Victor blev utsatt av. De tog mobbarnas parti och brydde sig inte om hur han mådde. Det är ju hemskt att en 11åring tar livet av sig. Om jag var lärare på den skolan skulle jag inte haft bra samvete. Tänk vad lärarna egentligen utsatt honom för.

Sen det här att en lärare har stängt ut honom i minusgrader utan skor eller jacka. Vem tusan tror hon att hon är?!
Hade jag blivit utslängd från skolan utan skor eller jacka hade jag anmält skolan. Man får inte behandla sina elever på det sättet. Den kvinnliga läraren säger att "hon var rädd". Ska man som lärare vara rädd för sina elever?
Svar nej. En lärare ska visa sig stark, den ska kunna agera på rätt sätt, ha en social kompetens och kunna reda ut om saker inte står rätt till. Det är något man tar på sig som lärare. Att stänga ut en elev, jag hade blivit rasande som förälder till det barnet och anmält skolan direkt. Utan skor och jacka i novemberkylan.... Man kan bli allvarligt sjuk!

Jag kan nästan få det intrycket av att lärare tror att de kan göra precis hur de vill, det är något de i så fall fått om bakfoten.


Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

sorgligt ! alla borde ta till texten från handen till sitt hjärta och aldrig glömma bort texten ! vi är alla barnbarn till Adam & Eva en stor familj är vi människor som har splittrats ! :( många känner inte igen sina systrar och bröder ens ! vissa skulle döda för pengar :O :( sjuk värld vi lever i ! kram <3 nå har ni kontaktat media ? <3

2011-01-26 @ 19:19:26
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0