Varför mobbar man?

Den här frågan är nog den som det inte finns något direkt svar på.. Låt mig säga vad jag tror! Jag tror att de som mobbar mår väldigt dåligt själva. Att mobbas blir deras s.k. "medicin". De är otroligt rädda att folk ska se hur de egentligen mår och hur de har det. Därför "spelar" de någon annan än vad de egentligen är men jag tycker det är synd att man ska ta ut det på andra. Bara för att mobbaren mår dåligt så ska andra behöva bli utsatt för mobbning?!
Den som mobbar andra mår i själva verket dåligt själva. Kanske inte får stöd hemifrån, deras föräldrar kanske inte engagerar sig tillräckligt mycket eller inte har tid med dem. Jag tror att det är mycket som hänger på hemmet och ens föräldrar. Mina föräldrar har lärt mig hur man ska bete sig mot människor, att man ska behandla människor med respekt.
Jag står för det här som jag säger nu. Jag har aldrig förstått mig på föräldrar som först skaffar barn och sedan bryr de sig inte om dem? De har inte tid med sina egna barn. Jag tycker att det är en uppgift man som förälder ska göra, man ska bry sig om hur sitt barn har det! Man ska ha tid med sina barn och engagera sig!
För det har visat att de flesta mobbare i själva verket inte har det så bra hemma. Därför tycker jag att föräldrarna måste engagera sig! För tro mig, ett barn som har det bra ställt hemma, har föräldrar som bryr sig om en och engagerar sig presterar bättre i skolan. De uppför sig och visar respekt mot andra. Alla är olika, det är något som vi måste respektera.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej! :D Har du haft en bra dag? :D

2011-01-24 @ 23:21:05
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0